godzina dla zdrowia

Hejka! Przychodzę do Was dzisiaj z takim troszkę innym postem niż zwykle. Mianowicie, chcę napisać troszkę o tym, jak zrobić pierwszy krok w zdrowe życie. A więc.. dzień ma 24 godziny, a tydzień aż 168, dlatego uważam, że przy 168 godzinach - 7 można poświęcić dla swojego zdrowia fizycznego i psychicznego.


Jak ma wyglądać Twoja zdrowa godzina?
Pół godziny przeznacz na ćwiczenia, a drugie pół na przygotowanie zdrowego, pysznego jedzonka!

Według WHO każdy z nas powinien spędzić 30 minut w trakcie wysiłku fizycznego (i nie ma być to droga na przystanek - to się nie liczy).
 Wstawaj rano i zrób sobie krótką rozgrzewkę - podskakuj, zegnij się kilka razy, zrób przysiady, brzuszki, zgięcia i nożyce
Przeznacz pół godziny na konkretny wysiłek (nie myślę tu o wymagających treningach Ewy Chodakowskiej, czy Anny Lewandowskiej) - chodzi głównie o spacer, bieg, pływanie, jazdę na rowerze/rolkach/łyżwach, skakanie na skakance
Wieczorem przeznacz dosłownie parę minut na skłon, przysiad, wyskok czy wykrok

No to może przejdźmy do żywności, z której możecie wykonać cuda, a sami będziecie wyglądać i czuć się jak cud.

♥♥ lista zakupów ♥♥

 zioła (rumianek, skrzyp, dziurawiec, mięta, melisa)
kasze (jaglana, gryczana, jęczmienna, kuskus, pęczak)
płatki (owsiane, pszenne, żytnie)
siemię lniane, słonecznik, pestki dyni, sezam, mak
żurawina, rodzynki, migdały
orzechy (włoskie, laskowe, brazylijskie, makadamia, pekan, nerkowce, ziemne)
przyprawy - ostre (przyśpieszają trawienie)
soczewica, bób, fasola, ciecierzyca, groch
oliwa z oliwek
nabiał (mleko, białe sery, kefiry, jogurty naturalne)
miód
jaja
ryby (łosoś, makrela, pstrąg)
gorzka czekolada
i oczywiście warzywa oraz owoce, ale..
starajmy się jeść te sezonowe, aby nie faszerować się chemią w czymś, co przecież ma być zdrowe, więc mam dla Was kalendarz bio:
 Jesień
wrzesień, październik, listopad

marchew
brokuł
 kapusta
szpinak
por
dynia
 topinambur
winogrona
figi
jabłka
orzechy włoskie i laskowe

Korzystaj z tego co napisałam, staraj się wlepić w swój nowy plan jedną godzinę dla zdrowia. Jeżeli jesteś gotowa/y na zmiany wpisz w komentarzu #godzina dla zdrowia.
Niech będzie nas jak najwięcej!

P.s. Jutro przechodzę na trzydniową dietę wegańską, życzcie mi powodzenia. Relacje w czwartek na blogu! :) Caałuuuuusy!



17 komentarzy:

  1. Ah, jak zwykle bardzo motywująco-po przeczytaniu tego mam ochotę isc od razu pobiegac! Jestem gotowa, szczegolnie ze od kilku tygodni ograniczylam cukier! Uwielbiam żurawinę, pycha.Co do płatków pszennych-ograniczyłam, nie używam z dodatkiem pszenicy:) Super menu! Będziemy razem się motywować! #godzina dla zdrowia
    http://karka-skoczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Z ziół polecam bratka, fajnie oczyszcza skórę z zanieczyszczeń :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla zdrowia bardzo ważne jest też picie dużej ilości wody :) Dziewczyny pijcie wodę!!
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wpis, będziesz dodawać jakieś przepisy? :) Obserwuję i pozdrawiam :)

    MonyikaFashion >klik<

    OdpowiedzUsuń
  5. super post i blog
    może wspólna obserwacja?
    zapraszam do siebie --> LoViseta.blogspot.com
    like on facebook

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba znowu przejdę na dietę xD Bardzo fajny post :)
    crazylife-by-marta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja potrafię się zdrowo odżywiać, gdy nie widzę słodyczy, bo gdy leżą na stole to od razu po nie sięgam. Czasami skuszę się na mały smakołyk, ale bardzo lubię sport więc szybko spalam nadmierne kalorie. Świetnie to ułożyłaś listę zakupów.

    Zapraszam do mnie na nowy post
    http://weliveaswedreamaloneq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mnie zmotywowałaś! Kiedyś chciałam takie coś zacząć stosować, ale jakoś tak przestałam. Zresztą potem żyłam bardzo niezdrowo :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę przyznać, że mnie zmotywowałaś! Chyba zacznę poświęcać tę godzinę mojemu zdrowiu!
    Powodzenia w diecie!
    http://written-by-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja od jakiegoś czasu staram się zdrowo odżywiać i ćwiczyć :)
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja już od dłuższego czasu staram się zdrowiej odżywiać i teraz do tego jeszcze dorzuciłam ćwiczenia i czuję sie świetnie!

    http://magdalens-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award ! Szczegóły masz tu : http://blue-and-bella.blogspot.com/2015/08/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny post, podzielam twoje zdanie :) Spróbuję trzymać się tego planu. Pozdrawiam i zapraszam do siebie ♥ buziaki ! :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dobrze, że promujesz zdrowy tryb życia! Ja spędzam zdecydowanie więcej czasu na ćwiczenia i wydaje mi się, że także dłużej urzęduję w kuchni! Co z tego, że pracuję od 9 do 18, po pracy lecę na siłownię, a gdy wracam jest 21.? I tak muszę sobie coś dobrego ugotować!
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń