71. jak zrobić hummus?


Hummus z pieczonego buraka 



Składniki: 
3/4 szklanki ugotowanej cieciorki
burak ok.100g 
3 łyżki soku z cytryny 
ząbek czosnku 
2-3 łyżeczki tahini 
sól himalajska
łuski czerwonego pieprzu (wiem, że powinien być kumin, byłam pewna,że mam, ale jednak nie) 

1. Ciecierzycę moczę jakieś 12 godzin, a następnie zmieniam wodę i gotuje ok.1,5h.
2. Buraka solę, wkładam do sreberka i piekę godzinę w 200 stopniach. 
3. Blenduję ciecierzycę.
4. Dodaję tahini, buraka, sok z cytryny, łuski i czosnek.
5. Blenduję do uzyskania ulubionej konsystencji. 
6. Podaję z czarnuszką. 

Tadam, jaki hummus jecie najczęściej? 

6 komentarzy:

  1. Buraczanego nigdy nie jadłam :D Najbardziej lubię pomidorowy i paprykowy oraz z karmelizowaną cebulką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłyśmy też buraczany i był przepyszny :D Najczęściej jednak robimy klasyczny z suszonymi pomidorami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z buraka jeszcze nie jadłam :) Wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. buraczanego jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja najczęściej jem hummus tradycyjny, ale z chęcią bym się skusiła na buraczaną wersję ;)

    OdpowiedzUsuń